I. Postanowienia Ogólne

  1. Regulamin Szkoły określa warunki organizacji i przeprowadzania zajęć językowych, zwanych dalej także kursem, zajęciami.
  2. Szkoła jest prowadzona przez AGNIESZKA WĄSOWSKA TALKFUN SZKOŁA JĘZYKÓW OBCYCH, ul. Graniczna 89d, 05-126 Stanisławów Pierwszy, Polska; NIP: 5361709136, REGON: 380697831, e-mail: [email protected] zwana dalej także Szkołą.
  3. Szkoła zapewnia Kursantowi warunki do nauki języka obcego przez odpowiednio dobrany program nauczania, wykwalifikowaną kadrę lektorów, pomoc w odbyciu kursu, organizację i obsługę administracyjną.
  4. Każdemu uczniowi, który nie korzystał wcześniej z usług Szkoły, przysługuje prawo do skorzystania z darmowej lekcji próbnej. Czas trwania takiej lekcji to 25 minut.

II. Zasady zawarcia umowy

  1. Podstawą do świadczenia usług edukacyjnych przez Szkołę jest umowa o świadczenie usług edukacyjnych, a także Regulamin Szkoły Językowej wraz z klauzulą informacyjną RODO.
  2. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez strony umowy o świadczenie usług edukacyjnych wraz z Regulaminem Szkoły Językowej.
  3. Umowa może być zawarta w formie pisemnej (tj. przekazania oryginału podpisanego dokumentu) lub w formie dokumentowej (tj. wysłania skanu umowy e-mailem lub przekazania umowy m.in. za pomocą udostępnionej platformy on-line).

III. Obowiązki Kursanta/Zleceniodawcy

  1. Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) jest zobowiązany dokonać płatności za kurs. Szczegółowe zasady płatności zostały opisane w umowie o świadczenie usług edukacyjnych.
  2. Kursant ma obowiązek przestrzegania społecznie przyjętych norm zachowania, postanowień Umowy i Regulaminu, uczestnictwa w zajęciach oraz niezakłócania pracy nauczyciela oraz innych uczestników kursu.
  3. Kursant jest zobowiązany do przestrzegania zasad panujących w trakcie zajęć:
    • przestrzegania zasad kultury osobistej,
    • nie utrudniania prowadzenia zajęć,
    • dbania o to by warunki otoczenia Kursanta podczas trwania zajęć nie wpływały negatywnie na jakość zajęć, np. hałas.

IV. Organizacja kursu i harmonogram zajęć

  • Zajęcia grupowe
  1. Przydział do grup odbywa się na podstawie rozmowy wstępnej z Kursantem.
  2. Szkoła świadczy usługi edukacyjne dla Kursanta, tj. przeprowadza zajęcia, które zobowiązała się zorganizować (niezależnie od obecności Kursanta), a także przygotowuje niezbędne materiały do nauki.
  3. Wymiar czasu zajęć, jak również liczba zajęć są wskazane w umowie o świadczenie usług edukacyjnych.
  4. W przypadku nieobecności na zajęciach, Kursant otrzymuje dostęp do przygotowanych materiałów z zajęć. W takim przypadku Kursant kontaktuje się z lektorem wskazując adres e-mail, na który materiały mają zostać udostępnione.
  5. Harmonogram zajęć jest określany przed rozpoczęciem kursu, z zastrzeżeniem postanowień, o których mowa poniżej.
  6. Szkoła może zmienić harmonogram zajęć z ważnych przyczyn (np. choroba lektora). Kursant zostanie niezwłocznie poinformowany o terminie nowych zajęć.
  7. O braku możliwości uczestnictwa w zajęciach w nowym terminie, Kursant powinien powiadomić Szkołę niezwłocznie po uzyskaniu informacji w tym zakresie (nie później niż w terminie 24 godzin od otrzymania informacji), żeby możliwe było dostosowanie terminu do możliwości Kursanta.
  • Zajęcia indywidualne
  1. Kurs poprzedzony jest rozmową wstępną z Kursantem
  2. Harmonogram oraz liczba zajęć są uzgadniane przez Szkołę i Zleceniodawcę. Zleceniodawca może upoważnić Kursanta do wprowadzania zmian co do harmonogramu zajęć.
  3. O ile z indywidualnych ustaleń nie wynika inaczej, harmonogram zajęć na najbliższy miesiąc kalendarzowy:
    • w przypadku nowego Kursanta – ustalany jest przed rozpoczęciem zajęć,
    • w przypadku Kursanta już uczęszczającego na zajęcia – najpóźniej na ostatnich zajęciach w danym miesiącu kalendarzowym.

Zmiana harmonogramu zajęć przez Szkołę

  1. Zmiana harmonogramu zajęć przez Szkołę jest możliwa z ważnych przyczyn. Zleceniodawca lub Kursant zostanie niezwłocznie poinformowany o terminie nowych zajęć, który zostanie uzgodniony wspólnie ze Zleceniodawcą lub Kursantem.
  2. W przypadku, gdy zajęcia nie odbędą się z powodu, o którym mowa w ust. 3 i nie zostanie uzgodniony nowy termin zajęć pomiędzy Szkołą a Zleceniodawcą lub Kursantem:
    • za zgodą Zleceniodawcy opłata za niezrealizowane zajęcia zostanie przeniesiona na kolejny okres rozliczeniowy,
    • lub nastąpi zwrot opłaty na rzecz Zleceniodawcy, za niezrealizowane zajęcia.

Zmiana harmonogramu zajęć przez Kursanta

  1. Zmiana harmonogramu zajęć przez Zleceniodawcę lub Kursanta jest możliwa z ważnych przyczyn. Zleceniodawca lub Kursant ma obowiązek poinformowania o tym Szkoły najpóźniej na 24 godziny przed planowanymi zajęciami, chyba że okoliczność uzasadniająca zmianę/odwołanie terminu wystąpiła później.
    • Każde zajęcia odwołane z ważnych przyczyn mogą zostać odpracowane, w dogodnym dla obydwu stron terminie w ciągu 7 kalendarzowych dni licząc od momentu ich przełożenia. Nieodpracowane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc kalendarzowy.
    • Uczeń może przełożyć nie więcej niż jedne zajęcia w miesiącu kalendarzowym, pod warunkiem poinformowania o tym lektora co najmniej 24 godziny przed planowanym terminem zajęć. W przypadku większej liczby przełożeń zajęcia traktowane są jako zrealizowane.
  2. Zleceniodawca lub Kursant informuje Szkołę o zmianie terminu/odwołaniu zajęć telefonicznie na numer telefonu wskazany w umowie o świadczenie usług edukacyjnych. W przypadku nieodebrania połączenia telefonicznego przez Szkołę, należy przesłać tę informację smsem na ww. numer.
  3. W pozostałych przypadkach, zmiana przez Zleceniodawcę lub Kursanta uzgodnionego terminu na inny, jest możliwa wyłącznie za zgodą Szkoły. Strony uzgodnią nowy termin zajęć.
  4. W przypadku niezachowania terminu, o którym mowa w ust. 5, zajęcia traktowane są jako zrealizowane.

V. Materiały do nauki języka

  1. Materiały udostępniane przez Szkołę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Kursanta na własny użytek.
  2. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób nagrań oraz innych informacji i materiałów udostępnianych Kupującemu w ramach Kursu.
  3. Kursy, w tym udostępniane Materiały, w całości jak i poszczególne ich elementy: graficzne, multimedialne, tekstowe, objęte są ochroną przewidzianą przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawami autorskimi do treści kursu i materiałów dysponuje Szkoła bądź inny podmiot, od którego Szkoła uzyskała odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Szkołę w oparciu o inną podstawę prawną.
  4. Udostępniane materiały mogą być w formacie PDF*, doc*, mp3*, mp4* ,*zip, *rar. Kursant musi posiadać programy, które obsługują wymienione pliki.
  5. W przypadku gdy materiały będą udostępniane za pośrednictwem platformy/programu/aplikacji, konieczne będzie posiadanie przez Kursanta dostępu do ww. platform.
  6. Kursant może wskazać inny sposób udostępniania materiałów.

VI. Zajęcia on-line oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Kursant musi posiadać aktywną pocztę elektroniczną.
  2. Kursant musi posiadać sprzęt komputerowy do uczestnictwa w zajęciach.
  3. Kursant powinien posiadać słuchawki lub głośnik do odtwarzania dźwięku, a także mikrofon oraz kamerę.
  4. Zaleca się uczestniczenie w zajęciach przy wykorzystaniu stałego łącza internetowego. Mobilne łącze z uwagi na swój charakter może powodować zakłócenia, w tym przerwanie uczestnictwa Kursanta w zajęciach.
  5. Szkoła nie odpowiada za nieprawidłowości związane z uczestnictwem w zajęciach on-line w sytuacji gdy przyczyna leży po stronie Kursanta lub innych podmiotów, z których usług Kursant korzysta (np. usługa dostępu do Internetu), a które to usługi mogą mieć bezpośredni/pośredni wpływ na możliwość korzystania z usług Szkoły.
  6. W przypadku wystąpienia problemów technicznych, o których mowa w ust 5, które uniemożliwiają uczestniczenie w lekcji, zajęcia uważa się za odbyte.
  7. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z zajęć on-line przez Kursanta należy zwrócić się do Szkoły.
  8. Kursant musi posiadać zainstalowaną aplikację do przeprowadzania wideokonferencji ‘Skype’ lub ‘Google Meet’.
  9. W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie Szkoły lub podmiotów wspierających Szkołę w realizacji umowy, które uniemożliwiają przeprowadzenie zajęć w całości lub w części, zajęcia te – w całości lub w części zostaną przełożone na inny termin. Do ww. sytuacji odpowiednie zastosowanie ma także pkt IV.9 Regulaminu.
  10. Kursanta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  11. Kursant ma prawo do złożenia reklamacji dot. jakości dostarczanych usług drogą elektroniczną na adres wskazany w umowie. W reklamacji należy wskazać rodzaj nieprawidłowości. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Szkołę w terminie 14 dni.
  12. Szkoła może utrwalać przebieg zajęć dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych. Wizerunek osób biorących udział w zajęciach może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniany dla ww. celów. Wizerunek Uczestnika Wydarzenia może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób, może być uzupełniony towarzyszącym komentarzem, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z udziałem Uczestnika mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w celach dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie (w tym na portalach społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, YouTube (m.in. w ramach profilu Szkoły czy na stronie internetowej Szkoły) lub w innych materiałach stworzonych do celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

VII. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy (dotyczy wyłącznie umów zawieranych na odległość lub poza siedzibą Szkoły)

  1. Kursantowi lub Zleceniodawcy (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem ust. 3.
  2. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) powinien poinformować Szkołę o tym wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w umowie. Do zachowania terminu ważne jest wysłanie informacji o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
  3. Kursantowi lub Zleceniodawcy (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
    • o świadczenie usług, jeżeli Szkoła wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Kursanta lub Zleceniodawcy (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy), który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Szkołę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kursanta lub Zleceniodawcy (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy), przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Szkołę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

VIII. Zmiana umowy

  1. Szkoła zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Umowy i Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść niniejszego Regulaminu i Umowy, w szczególności zmianą przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych.
  2. O każdej zmianie Umowy i Regulaminu, Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) zostanie powiadomiony e-mailowo lub pisemnie nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian.
  3. Szkoła zawiadamiając o zmianach, o których mowa w ust. 1, informuje o tym, że jeżeli przed datą wejścia w życie zmian Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) nie zgłosi Szkole sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) wyraził na nie zgodę.
  4. Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) ma prawo przed dniem wejścia w życie zmian wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.
  5. W przypadku, gdy Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) zgłosi sprzeciw wobec zmian, ale nie dokona wypowiedzenia umowy o świadczenie usług edukacyjnych – kursu językowego, umowa ta rozwiązuje się z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian Regulaminu.

IX. Siła wyższa

  1. W czasie trwania siły wyższej, strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Postanowienie ze zdania poprzedzającego zastosowanie będzie miało również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
  2. Przez „siłę wyższą”, o której mowa w ustępie poprzedzającym, należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Wykonawcy lub Zamawiającego, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
  3. Strona Umowy uprawniona będzie do powoływania się na siłę wyższą jedynie w sytuacji, w której niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, poinformuje o powyższym drugą stronę, w sytuacji w której posiądzie przekonanie, że zdarzenie to uniemożliwia lub znacznie utrudnia wykonanie umowy.

X. Rozwiązanie umowy

  1. W przypadku rozwiązania umowy przez strony z ważnych przyczyn, powstaje obowiązek zapłaty wynagrodzenia za dotychczas dokonane czynności oraz wydatki poczynione w celu realizacji świadczenia (m.in. koszt dodatkowych materiałów).
  2. Szkoła ma prawo rozwiązać umowę z ważnych powodów, w szczególności takich jak naruszanie przez Kursanta/Zleceniodawcę postanowień Regulaminu i umowy, w tym z powodu braku zapłaty wynagrodzenia za kurs, braku współpracy ze Szkołą – po uprzednim wezwaniu do zaprzestania naruszeń pod rygorem wypowiedzenia/rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym.
  3. W przypadku rozwiązania umowy bez ważnych przyczyn, Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) powinien zwrócić Szkole Językowej wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; a także część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom oraz naprawić szkodę. Do rozwiązania umowy bez ważnych przyczyn lub bez podania przyczyny ma zastosowanie ust.4.
  4. Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) ma prawo rozwiązać umowę z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym upływa miesięczny termin wypowiedzenia.
  5. Rozwiązanie umowy powinno nastąpić poprzez złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy w formie pisemnej lub dokumentowej (m.in. e-mail).

XI. Postanowienia końcowe

  1. Szkoła informuje, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Kursanta/Zleceniodawcy przez osoby nieuprawnione, dlatego Kursant/ Zleceniodawca powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Szkoła nigdy nie zwraca się do Kursanta/Zleceniodawcę z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
  2. Kursant lub Zleceniodawca (w przypadku gdy Kursant nie jest stroną umowy) ma możliwość zwrócenia się do:
    • stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    • wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między stronami,
    • powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo
    • skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr